Sömnlöshet och Naturkunskap

Jag undrar vad det är som gör att man ibland inte kan sova?

Lite frågor du kan ställa till dig själv om du har just sömnproblem!

Är det pga. att....

1. Något speciellt har hänt i din vardag?

2. För lite motion?

3. Månen lockar oss med sin rastlösa energi, och att vissa personer kan få det ganska besvärligt vid denna tid. Fullmånen kan ge upphov till rastlöshet, sömnlöshet, intensiva drömmar och irritation. Var det fullmåne i natt?
( från http://www.edborg.se/)

4. Stress, hjärnan kan  inte varva ner? Man har för mycket att tänka på?

5. NATTSKRÄCK?


Jag undrar vilket av alla dem symptomen jag har.. För i natt kunde jag inte sova!

Så jag svarar på nr...
1. Inget speciellt har hänt i min vardag...
2. Ja, motionen kan man alltid få lite mer av...
3. Ingen fullmåne i natt, vad jag såg...
4. Ja, kanske. Började en ny kurs idag: Naturkunskap B, det gick bra på komvux men den verkar lite seg, är inte så bra på kemi. Vilket kommer vara det första vi ska läsa i kursen...
5. Nattskräck nej, mörkrädd ja! Men när jag sover är jag inte så mörkrädd. Då är det mysigt med mörker. =)

Så det finns tydligen många faktorer som kan vara bidragande till sömnlöshet!



puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0