Operation på torsdag..

Nu har jag fått min dom.. torsdag ska jag operera bort mina halsmandlar! SKÖNT! =)
Har väntat på denna operation nu i snart 3 månader. Och man blir inte piggare för att gå och vänta.. tvärtom!

Har även fått en arbetsintervju på onsdag, alltså i morgon!
SKIT! det e ju i morgon... (PANIK!)
Vad ska man tänka på då när man ska till en arbetsintervju?

Det första och allra viktigaste är att komma i TID!
Sen gäller det att bara snacka på och hoppas dem köper det..*haha*
Neh, seriöst!

Här kommer lite frågor dem kan ställa på en intervjun:

Vad har du arbetat med förut?

Få inte panik. Arbetsgivaren vet att de flesta 20-åringar inte har hunnit skaffa sig så mycket yrkeserfarenhet, men även sommarjobb, helgjobb och extraknäck räknas.

Berätta om dig själv!

Koncentrera dig på de senaste åren och fatta dig kort.

Varför har du sökt det här jobbet?

Arbetsgivaren vill veta hur intresserad du är av jobbet och hur mycket du vet om företaget. Beskriv vad som intresserar dig i arbetet och koppla det gärna till dina erfarenheter, egenskaper och din utbildning.

Vad vet du om oss?

Lyft fram det som är viktigast utifrån vad du tagit reda på om företaget. Var kortfattad. Arbetsgivaren vill veta hur engagerad du är i det du hoppas ska bli ditt nya jobb.

Har du lätt att lära dig nya saker?

Kan du berätta om något misstag du gjort?

Vad du lärde dig av det?

Vad gör du på fritiden?

Hur hanterar du stress och tidspress?

Hur fungerar du i grupp?

Vilka är dina starka och svaga sidor?

Varför ska vi anställa just dig?

Vad får dig att trivas på ett arbete?

Vad gör du om fem år?

Kan du ta kritik?

Kan du berätta om något riktigt bra du har gjort?

Hur skulle dina kompisar beskriva dig?

Hur tycker du att en bra arbetskamrat ska vara?

Kan du lösa problem snabbt?

(www.avstamp.nu)


Ett tips! Ta det lugnt..

Nu ska jag försöka att svara på dessa frågor, så hör jag av mig i morgon om hur det gick!

Puss o hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0