Om jag hade pengar, la la la..

Arbetslös och skuldsatt- då vann han 455 miljoner

Det var en av rubrikerna på aftonbladet hemsidan.
Djupt inne i mig så känner man "varför händer det aldrig mig?".

Les som han heter hade tydligen fått cancer också, men jag menar okej jag är glad för deras skull att det har vunnit alla pengar men hur stor är egentligen chansen att satsa 40 spänn och vinna 455 miljoner? o,oooooo1%?

Jag menar högst som jag har vunnit på triss eller något liknande spel är 50 kr. Men jag har tur i kärlek istället. ;)


455 miljoner... hmm vad skulle man ha gjort med alla pengarna?
Jag hade nog skänkt bort en stor del av pengarna, för varför ska jag ha så mycket pengar när människorna på Haiti har det svårt? Nej många miljoner hade jag skänkt bort.

Sen hade jag kanske köpt ett hus, fixat mig en bra utbildning utan att ta lån och sedan försökt leva som vanligt.
Men man vet ju aldrig, vissa människor blir helt galna och giriga så fort de vinner massa pengar. Jag hoppas innerligt att jag ALDRIG blir sådan om jag nu skulle vinna en stor summa pengar.

Och jag hoppas Les tar förnuftiga beslut och gör något vettigt för pengarna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0