Tiden flyger iväg

Hur ska man få tiden att räcka till för allt man vill göra?

Jag är inte ensam om att känna den känslan..
Man ska laga mat, städa, vara social, träna och nu handla julklappar m.m.
Dock har jag inga barn ännu, men i mitt fall har jag även min diabetes att tänka på.

Jag är en liten pysseltokig tjej som älskar allt med handerbete, stick, virka, qvilta, göra smycken osv.
Så ett heltidsjobb är i mitt fall ett måste för att kunna köpa garner, tyger, trådar, osv.
För att kunna leva...
Men när ska man få tid att göra allt det där man har tänkt sig..?

Att ta sig tid!
Det kanske handlar om att man får låta dammtussarna ligga en extra dag eller två.
Lite skit dör man inte av!
Eller varför inte göra ett storkok av mat och äta samma mat i några dagar. Frys in!
Varför inte?

Jag tror också det handla om att ta vara på tiden, lev i det som finns här och nu!
Oftast lever man i framtiden, som till exempel..
Imorgon ska jag göra det, nästa vecka ska jag ordna det där och om en månad bla bla bla..

Lev här och nu och ta hand om dig själv!
Unna dig den tid du har..

Det är mitt råd till dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0